Tri klišea iz romantičnih filmova koji vam mogu pomoći u ljubavnom životu
Romantični filmovi, bilo da se radi o dramama ili komedijama, uglavnom su puni klišea. Publika je već navikla da ne bude iznenađena kada gleda ovakve filmove, a sudeći prema popularnosti ovih ostvarenja, nismo stekli utisak da ljudima smeta predvidivost njihovih priča.
To što je nešto kliše, međutim, ne znači da je i besmisleno, čak naprotiv. Iz romantičnih filmova moguće je svašta toga korisnog naučiti, zbog čega ćemo se u narednim redovima osvrnuti na neke od najčešćih klišea iz ovih filmova i pokušati da objasnimo zašto su oni istiniti.
Odlazak u drugu državu ili grad nakon raskida
Filmovi sa ovim klišeom: Under the Tuscan Sun (2003), The Holiday (2006), Eat Pray Love (2010)
Scenaristi često svoje likove kojima je slomljeno srce šalju na put u drugu zemlju ili grad, u svakom slučaju što dalje od svog nekadašnjeg partnera. Čim se ovi likovi nađu u drugoj sredini, oni vrlo lako pronalaze nove prijatelje, a na kraju i novu ljubav.
Psiholozi i istraživači su otkrili da ovako nešto uopšte nije neuobičajeno u stvarnom životu. Nedavno ostavljenim osobama zaista prija odlazak iz mesta u kom su bivstvovali s partnerom, a samo putovanje čini da donekle zaborave na svoj ljubavni brodolom.
Beleženje misli o svom ljubavnom životu u dnevniku
Filmovi sa ovim klišeom: Bridget Jones’s Diary (2001), How to Lose a Guy in 10 Days (2003), Sleepless in Seattle (1993)
Glavni protagonisti romantičnih filmova su ponekad pisci, novinari ili osobe koje samo vole da pišu dnevnik. Neretko u takvim filmovima možemo čuti njihovu naraciju tekstova koje su napisali, koji najčešće imaju veze sa njihovim ličnim životom i problemima, ljubavnim ili nekim drugim, s kojima se suočavaju.
U vezi sa ovim nema ništa sporno, štaviše, stručnjaci savetuju da stavimo svoje misli na papir, jer nam to može pomoći da precizno identifikujemo u čemu leži naš problem, ali i gde se krije njegovo rešenje.
Promena modnog stila kao lek za nesreću u ljubavi
Filmovi sa ovim klišeom: She’s All That (1999), Miss Congeniality (2000), Clueless (1995)
Do sada smo videli dosta interpretacija ovog klišea, ali je njegova suština ista. Uglavnom pratimo sudbinu povučene devojke koju niko ne primećuje, a onda nakon radikalne promene stila, koja se uglavnom ogleda u novoj frizuri, korišćenju šminke i atraktivnijoj odeći, ona naprasno postaje popularna i započinje novu etapu svog života, u kojoj je sada u centru pažnje.
Istraživanja su potvrdila da briga o izgledu, odeći i urednosti zaista ljudima otvara nova vrata, za koja su mislili da su zauvek zatvorena za njih.
Izvor: Bright Side
Izvor slika iz naslovnog kolaža: © Bridget Jones’s Diary / Working Title Films, © Supplied by Capital Pictures / East News, © CAP / RFS / Capital Pictures / East News